Po vypnutí se PC zase zapne

Problémy s instalací nebo spouštěním systému Linux Mint
Zpráva
Autor
Miky24
Příspěvky: 3
Registrován: 12 črc 2013, 20:16

Po vypnutí se PC zase zapne

#1 Příspěvek od Miky24 »

Zdravím všechny zkušené,

jsem začátečník v užívání linuxu, i když to není můj první pokus o přestup. Předchozí, poměrné velké problémy, mě ovšem odradily (při pokusech s ubuntu), ale tehdy jsem nezašel až tak daleko, abych se ptal i na fóru ;-) Tak snad to tentorkát bude co k čemu a podaří se nám(vám) můj problém vyřešit. Je první, ale obávám se, že budu přidávat další (jsou většinou asi hardwareového charakteru).

Problém je následující: konečně (asi na třetí pokus) jsem nainstaloval poslední verzi Linux Mint 15: Oliva (x86-64). Instalace proběhla zdárně, ale při pokusu o vypnutí systému (tlačítkem a příkazem z terminálu(sudo shutdown -h now)) dojde k vypnutí na cca 0,5 s a opětovnému zapnutí. (čas odhaduji jen podle toho, jak se to asi liší od funkce restart).

Už jsem vyzkoušel v biosu vypnout všemožná wake-on, zkoušel jsem i defaultní bios, ale nic nepomáhá, PC jde vypnout jen na tvrdo (podržení tlačítka).

Na běžný hardware (deska, zdroj) to moc netipuji, se starou/ paralelní instalací (na jiném disku, připojeném střídavě) winXP mi to vypíná v pohodě. Mám určitá podezření možná na nějaký ovladač, ale je to jen hádání, nemám zkušenosti...

Díky za jakoukoliv radu (klidně i tip na jinou distribuci)

Miky

sestava: deska gigabite GA-MA78GM-S2H, AMD Athlon 64 X2 5000+, 4GB RAM, Disk Seagate Barracuda 7200.9, 80 GB

menom
Příspěvky: 2781
Registrován: 12 pro 2012, 15:10

Re: Po vypnutí se PC zase zapne

#2 Příspěvek od menom »

Čo tak skúsiť príkaz v termináli:

Kód: Vybrat vše

sudo halt -p
Alebo halt aj s viacerými možnými prepínačmi, ktoré sa dozvieš ak napíšeš

Kód: Vybrat vše

halt --help
Prípadne aj príkaz shutdown s ďaľšími možnými prepínačmi.

Mohol si napísať akú tam máš grafickú kartu a ovládač.
.

admin

Re: Po vypnutí se PC zase zapne