Zväčšenie pamäte

Obecné dotazy nebo názory k distribuci Linux Mint
Umístěním dotazu do vhodně zvoleného fóra níže urychlíte jeho řešení.
Zamčeno
Zpráva
Autor
mathiaskooo
Příspěvky: 1
Registrován: 17 kvě 2020, 11:07

Zväčšenie pamäte

#1 Příspěvek od mathiaskooo »

Dobrý deň, čo Linuxu týka som úplný začiatočník. Keďže mám starší notebook, chcel som vyskúšať niečo iné ako Windows. Vo win 10 mi stačí v chrome otvoriť 5 kariet a počítač fučí ako keby mal na pláne odletieť. Mám notebook ASUS K55A, 2GBram, 500GB pamäť

Prejdime k samotnému problému, inštaloval som si Linux popri Windows keďže môj PC to zvládal super. Lenže pri inštalácii sa m to pýtalo niečo na pamäť, a automaticky sa tam nastavilo 10,9GB. Keď som teraz na Linuxe tak mi to stále píše, že plná pamäť. A moja otázka znie... Ako môžem zväčšiť tu pamäť, poprípade ako odinštalujem a znova nainštalujem Linux.

Verzia: Linux Mint XFCE 64bit - najnovšia
Dúfam, že to je zrozumiteľné a za každú odpoveď Ďakujem :D

Uživatelský avatar
alojz
Příspěvky: 1395
Registrován: 14 pro 2016, 21:04

Re: Zväčšenie pamäte

#2 Příspěvek od alojz »

...tieto ašusy nemaju nahodov 4 giga ram...daj vypis inxi -F...PRED POMLCKOU JE MEDZERA... :o :o :o
AMD Ryzen 5
RADEON RX 6400 dual

Uživatelský avatar
snl
Příspěvky: 327
Registrován: 08 lis 2019, 12:45

Re: Zväčšenie pamäte

#3 Příspěvek od snl »

JJ, hoď to na flešku a znovu přeinstaluj - to je nejrychlejší způsob a pořádně čti, co ti instalátor píše.

Nejdřív promaž Windows (Vyčistění disku - to by mělo stačit, i když je to až absurně nepraktický program - holt odněkud ty data ten Bigbradr čerpat musí :lol: - chce to proklikat - je tam více voleb jak bludiště - dělá se to navíckrát...)

Pak jdi do správce systému a ve správě disků si zmenši /uprav oddíly tak, abys tam měl nějaký pořádný kus volného místa na ty Linuxy - řekněme nějakých 30 GB by mohlo stačit.

Vytvoř si Rufusem lajvko USB fleš, nabootuj do něj, a spusť instalaci.