No bootable device [vyřešeno]

Problémy s instalací nebo spouštěním systému Linux Mint
Zamčeno
Zpráva
Autor
User
Příspěvky: 4
Registrován: 24 úno 2016, 14:32

No bootable device [vyřešeno]

#1 Příspěvek od User »

Koupil jsem Notebook Acer Extensa s Linuxem (Linpus). Vše na Intelu, i3, Intel Graphic karta 5500. Myslel jsem, že instalace Linux Mint 18 Mate bude za chvíli hotová, resp. byla. Během instalace jsem nastavil smazat původní operační systém a nahradit jej novým. Nečekal jsem další problémy. Ale po vyjmutí instalačního USB flash disku a následném restartu se mi objevuje pouze hláška s grafickým pozadím No bootable device. Nikdy před tím jsem ji na jiných počítačích neviděl. Na disku je Mint určitě nainstalován, zkoušel jsem přeinstalaci s Ubuntu Mate, pak znovu Mint. Mint jsem na jiných počítačích instaloval asi 6x (jsem laik). HP i Lenovo bez operačního systému naběhly bez problémů. Jinak na live distribuci vše běží.
Našel jsem video: https://www.youtube.com/watch?v=cVbUrzYD8PE a myslel jsem, že mám vyhráno.
Jenže v tom přepínání v BIOSU (nevím, zda je to správný název) mám některé položky nefunkční, tedy v Security se nemohu přepínat pomocí šipek, jak je uvedeno ve videu na youtube. Pomůže mi Boot Repair? Lze nainstalovat na USB s live distribucí Mintu?
Prosím o pomoc, jsem v zásadě začátečník. Děkuji všem.

laxlo

Re: No bootable device

#2 Příspěvek od laxlo »

...boot repair pomoze...v BIOSE nenastavuj nic...nechaj UEFI aj secure boot...nechapem preco vzdy sa riesenia zacinaju s vrtanim do BIOSu...to neni pre bezneho pouzivatela...
...dalsie riesenie-vlozis instalacny medium,spustis,vyhladas alebo nainstalujes Gparted...skontrolujes kde mas nainstalovane grub...aj particie...sem to napises...
...POTOM POKRACUJEME...

Conder
Příspěvky: 2
Registrován: 01 črc 2016, 23:25

Re: No bootable device

#3 Příspěvek od Conder »

Boot repair ti nepomoze. Sam mam Acer a na nich je s tymto problem. Postupuj takto:
1. Otvor BIOS - klavesa F2 pri starte