Stránka 2 z 3

Re: Oprava

Napsal: 08 led 2019, 20:54
od Salus
Ventero1 díky za info. Takže stačí vyměnit baterii CMOS a mám hotovo? Zřejmě to bude lepší když to nechám na odborníka.
Salus.

Re: Oprava

Napsal: 09 led 2019, 15:21
od Ventero1
Jestli to resi zandani baterky no ntb, ktera pak uz drzi v notasu pohotovostni obvody, tak to tak vypada. Kdyz tam baterii nemas, tak nejspis po vypnuti ntb prerusujes i privod elektriky do nej - ne?

Re: Oprava

Napsal: 09 led 2019, 19:24
od alojz
...mysliet znamena-h.ovno vediet.................to k tej baterke...

Re: Oprava

Napsal: 09 led 2019, 19:56
od Salus
Ventero1 je to přesně jak říkáš, vrátil jsem tam baterii a vše je v cajku, takže je asi v kopru ta baterii CMOS uvnitř ntb. Předpokládám, že když to teď funguje, tak není potřeba tu baterii CMOS vyměňovat. Nebo snad je nutné jí pro jistotu vyměnit, aby mi díky tomu neodešlo zase něco jiného?
Salus

Re: Oprava

Napsal: 09 led 2019, 22:15
od Ventero1
Ta pomocna baterka se casem vybije at uz jsi tam hlavni baterii daval nebo nedaval - neni nabijeci a je ji jedno na co ten notas jede.

Menit ji nemusis - jestli si dal nepotrebujes setrit hlavni baterii :) Mel bys ale dbat, aby jsi tu hlavni nikdy nevycuc uplne do nuly. Je to vsak lepsi ji vymenit.

Re: Oprava

Napsal: 09 led 2019, 22:26
od Salus
Díky za radu. Ještě bych se tě prosím zeptal jestli když tam mám hlavní baterku a jedu stále jen přes síť, tak jestli tu baterii nějak rychleji ničím, nebo je to jedno. A nebo jestli musím vždy když se mi ta baterii dobije, tak odpojit síť a jed jen na baterii a pak jak se vybije, tak zase mohu napojit síť.
Salus.

Re: Oprava

Napsal: 09 led 2019, 22:55
od Ventero1
Tak je jasny, ze ji amortizujes rychleji. Idealni pro uchovani je pry baterii nabit, pevne obalit igelitem, poradne zalepit vodotesne a strcit do mrazaku. Vecer pred planovanym pouzitim treba ve vlaku nebo busu vyndat, vybalit a nechat odlezet. Rano pak strcit do notasu a odjet.

Nejsem si uplne jist, ale myslim si, ze nejsezrnejsi by mohlo byt jet na baterii nechat vybit do 10% a pak teprve pripojit na sit. Po uplnem nabiti a vypnuti pak zase najet na baterii a tak dokola.
Takhle by ta baterie mela mit rekneme v rozumne mire kapacity min. 600 - 800 cyklu a jsme na 2 letech zivotnosti v dobre urovni pri kazdodenim uzivani. Pak dalsi 2 roky na nouzove pouziti pro kratsi cinnost.

Jenze to je neprakticke a kdyz budes na to kaslat a budes to normalne zapojovat do site, tak to ty 2 roky taky vydrzi i kdyz pak se znatelne kratsi dobou provozu na baterii a dalsi rok uz jen na kratsi praci a pak uz jen na rychle neco najit - zapsat.

Jenze dneska mas v kazdem slusnem dalkovem vlaku i busu zasuvky, v aute muzes mit menic a kdyz si koupis adekvatni baterii (od jineho vyrobce), tak za ni das kolem 1000,- a tu muzes mit v rezerve. No a pak uz ma i silny notas hranici moralni zivotnosti a cekas, jak dlouho bude stacit pozadavkum dnesniho preprasenyho internetu a jak dlouho bude jeste vubec fungovat :)

No a podle toho, co jsi uved a ze je cmos baterka vybita, tak uz ten notas tak 5 let mas. Takze bych to tak nehrotil ...

Re: Oprava

Napsal: 09 led 2019, 22:56
od Ventero1
Jo - a mas instalovany TLP?

Re: Oprava

Napsal: 09 led 2019, 23:11
od Salus
Moc děkuji za vyčerpávající odpověď. Zřejmě se přikloním k poslednímu bodu a nebudu to hrotit. Akorát, co se týká toho TLP, tak to nevím, co to je a hlavně nevím ani k čemu to slouží.
Salus.

Re: Oprava

Napsal: 10 led 2019, 17:30
od Adem
Prostě to nehrotit (rozumný názor) a spolehnout se na správnou funkci nabíjecích obodů. Jet na napájení sítě a jednou za týden udělat ventero1-em navrhovaný cyklus vybití/nabití.
Až budeš kupovat a vyměňovat novou, znovu se zapomenou data v CMOS, ale to už máš ověřené jak nastavit zpět ...a HW s LinuxMint s tím nemá závažný problém.
První originální baterie podle mé zkušenosti má obvykle životnost 3 roky, další náhradní 1,5 až 2 roky. Záruku dávají na 6 měsíců.