Server proftpd - gadmin-proftpd

WiFi, drátové sítě atd.
Zamčeno
Zpráva
Autor
pilar
Příspěvky: 5
Registrován: 13 úno 2016, 00:32

Server proftpd - gadmin-proftpd

#1 Příspěvek od pilar »

Dobrý den,
s linuxem jsem mírně pokročilý začátečník. Než jsem si vybral Linux Mint, tak jsem si vyzkoušel cca 8 různých linuxových distribucí. Ale Linux Mint byl pro mne jednoznačně nejpřívětivější a tak jsem měl velice záhy po instalaci Linux MIntu jasno - ten chci. Na pc mám mám několik týdnů instalovaný Linux Mint 17.2 Cinnanon 64bit. Jsem s ním velice spokojený.
Před několika dny jsem nainstaloval ftp server - proftpd. S drobnými nezdary a metodami začátečníka "pokus omyl", hledánín na internetu a pod. se mi po jisté době podařilo proftpd server zprovoznit. Jak jsem tak hledal různá hesla, nastavení a provozovnání proftpd tak jsem taky narazil na gadmin-proftpd.
Zde https://youtu.be/NfvNifHKP3s jsem našel a viděl jak to vypadá a připadalo mi, že s GUI rozhraním proftpd se bude ovládat poněkud snadněji a přehledněji.
Následovalo několik instalací gadmin-proftpd, různých verzí, ať už pomocí správce balíků Synaptic nebo stažených z jiných zdrojů např. https://packages.debian.org/cs/wheezy/gadmin-proftpd .
Bohužel se mi to nepodařilo „rozchodit“, aby to bylo možno normálně smysluplně používat. Nebylo možno přidat uživatele, neustálé hlášení chyb v proftpd.conf apod.
Na videu, kde probíhá instalace a nastavení gadmin-profpd (sice na Ubuntu) to vypadá jednoduše. Ale mě se ani po dlouhých hodinách hledání na internetu a různých pokusech nepodařilo gadmin-proftpd zprovoznit. :oops:
A tak mi jsem se chtěl zeptat, jestli náhodou někdo z Vás nemá s tímto nějakou zkušenost. Prosím případné zkušenější uživatele, zda by našli čas a odvahu na svém stroji zkusit instalaci a zprovoznění gadmin-proftpd a dali mi vědět, jestli se jim podařilo server zprovoznit. Nebo třeba jestli někdo neví „kde udělali východoněmečtí inženýři chybu“ nebo kde já „mírně pokročilý začátečník“ dělám chybu. :(