Nastavení práv pro Picasa (Virtualbox)

Problémy s otevíráním, kopírováním a dalšími operacemi s obecnými soubory, včetně zálohování
Zpráva
Autor
yenin
Příspěvky: 9
Registrován: 20 dub 2014, 13:29

Nastavení práv pro Picasa (Virtualbox)

#1 Příspěvek od yenin »

Ahoj,
jsem linuxový začátečník a mám specifický problém.
Chtěl bych pro úpravu fotek používat program Picasa prostřednictvím Virtualboxu s Windows XP. Běžně jej používám na svém PC a verze pro linux je již zastaralá (např. neumí histogram) a Google ukončil její vývoj. Mám pro Virtualbox nasdílený adresář s fotkama a mám na něm nastavené 777 práva (abych s ním mohl pracovat ve VBoxu s WinXP - pokud to jde jinak, nechám si poradit). V picase ve Vboxu si fotky upravím a změna se po uložení projeví i linuxovém adresáři - to je můj cíl.
Problém je, že picasa normálně (ve WinXP) vytvoří podsložku (adresář) "Originals", do které vloží původní soubor(fotku). Nic takového se ale nestalo. Než jsem si toho všiml, přišel jsem o několik původních fotek (i když některé změny si picasa nějak pamatovala a šly vrátit zpět).

Jak bych měl nastavit práva pro virtualboxu, popř. pro sdílenou složku, aby Picasa mohla vytvořit zálohu původních fotek do složky "Originals". A jak zařídít, aby nově upraveným souborům (fotkám) zůstala práva 777 (upravený soubor najednou změnil práva na 744).

Díky za radu
Yenin
Mint 16 Petra 64bit, jádro 3.14.2-031402-generic, cinnamon 2.0.14
Lenovo ThinkPad Edge E531, Intel 2030M 2.500 GHz (x2), 4GB RAM

segfault
Příspěvky: 494
Registrován: 29 dub 2013, 21:25

Re: Nastavení práv pro Picasa (Virtualbox)

#2 Příspěvek od segfault »

Osobně bych to řešil tak, že XP nebudou mít vůbec přístup do složek linuxu, ale budou dostupné přes síť. Fotky, které by měly být upraveny tam jednorázově nahrát a pak si je stáhnout zpět.

Práva 777 je nesmysl nastavovat fotkám (nejsou to spustittelné soubory), a jelikož virtualbox je spouštěn pod uživatelem, jsou práva 744 vyhovující.
Fedora 32 MATE 64bit; kernel 5.8.11