Wine - zobrazení textů ve Windows programech [vyřešeno]

Spouštění softwaru pro Windows přes nástroj Wine
Zpráva
Autor
Hollyx25
Příspěvky: 6
Registrován: 08 zář 2015, 09:16

Wine - zobrazení textů ve Windows programech [vyřešeno]

#1 Příspěvek od Hollyx25 »

Ahoj,

jsem Linuxový začátečník, ale učím se rychle :) Nejdříve popíšu svůj problém v obecné rovině, třeba je řešení jednoduché.
K přechodu na Linux jsem se odhodlával dlouho, protože jako šachista a šachový rozhodčí potřebuji používat specifické programy, které jsou jenom pro Windows.

1. Nainstaloval jsem si Linux Mint 17.2 Cinamon
2. Nainstaloval jsem win programy Swiss-Manager (losovací program) a Geoget (Geocaching)
3. Swiss-manager vyžadoval ke spuštění MDAC 2.8, které jsem nainstaloval přes Winetricks

Vše fungovalo perfektně až do dneška.
Přidával jsem, zkoušel a odebíral většinou linuxové aplikace.
Dnes jsem po odinstalaci některých linuxových aplikací provedl upgrade:

Kód: Vybrat vše

apt-get autoremove
atp-get update
apt-get upgrade
od tohoto upgrade mi oba win programy jdou bez problémů spustit, ale místo textů v programech vidím jen čtverečky. Jen Menu programů je čitelné.

Předpokládám, že při autoremove jsem si smazal nějaké balíčky, zřejmě s fonty. Prohledával jsem různá fora na internetu, ale řešení jsem nenašel.

Velice nerad bych šel cestou pokusu a omylu, když už mi až na tuto vyjímku vše funguje a k win se zbaběle vracet nechci.

Děkuji za případnou radu
Zdeněk

Uživatelský avatar
milhouse
Příspěvky: 272
Registrován: 03 úno 2015, 09:52

Re: Wine - zobrazení textů ve win programech

#2 Příspěvek od milhouse »

Budou zřejmě chybět proprietární písma Microsoft fonts, balík ttf-mscorefonts-installer.

Jinak doporučuji pro Win programy používat PlayOnLinux, kde lze pro každou app použít jinou verzi Wine. Tzn, nerozbije se to po každém přidání programu. WineTrix je tuším něco podobné, ale s ním neumím.
"...naše práce není vidět, ale je důležitá!"

kamowski