alojz píše: ↑24 srp 2021, 20:28
...citam doleuvedeny clanok,aj s diskusiami
https://www.root.cz/clanky/android-auto ... -revoluce/
...chcel som prispiet do diskusie,vlastne objasnit problematiku,dat tomu spravny smer,ktory tam nebol spominany...ucet nemam na ROOT,tak som chcel zalozit...vyplnim šecko,az na konci dotaznika kontrolna otazka ohladne lud.folkloru mesiaca duben,napisat odpoved aj s diakritikou...no tu my klavesnica vypadla z ruky...co som ja???...znalec apriloveho folkloru,s diakritikou???...ved ja som len ucet chcel zalozit,a usmernit diskusiu s kratkym clankom,totiz zaoberam sa s autoradiamy,a navig.mapamy,do autoradii...a PC...
...tvorcovia stranok ROOT.cz by mali prehodnotit svoj pristup k registracii novych clenov...
alebo uz nepotrebuju,maju plny stav...
...totobolozrnkonespokojnostinadnes...
Tahle problematika mě také zajímá, klidně bych diskutoval tady.
Takže zjednodušeně bych to tady (ten článek) shrnul:
Android Auto: malá velká navigační revoluce
Pokud ve svém autě používáte Android Auto, zajisté jste narazili na několik omezení. Vypadá to ale, že to v Googlu začali řešit a rozhodli se s nimi skončit nebo spíše už nebylo možné dále odolávat kritice.
U moderních aut už není nutné využívat např. mapovou navigaci od výrobce auta, žehrat nad nemožností přehrávat hudbu ze Spotify nebo třeba nadávat na celkovou zastaralost systému. Pokud vaše auto podporuje speciální aplikaci od Googlu nebo Apple, máte vyhráno...
Proč se vyplatí mít v autě navigaci spuštěnou v rámci Android Auto?
Dosti často slýchávám názor, že vlastně není jasné, v čem je navigace v Android Auto lepší než navigace v mobilu umístěném v držáku či případně výhody oproti navigaci vestavěné v autě. Vezmu to od konce. Výhody navigace v mobilu jsou patrné prakticky ihned – ta vestavěná v autě bude vždy zastaralá a hodně drahá na provoz. Například v mé Toyotě jsou to desítky tisíc korun za vestavěnou navigaci, navíc v poměrně neatraktivním kabátku. Zde je výhoda navigace v mobilu jasná ihned. Diametrální rozdíl v pořizovacích nákladech a v aktualizacích mapových podkladů. Neznám jiné systémy jiných výrobců automobilů, ale troufám si tvrdit, že i zde to bude podobné.
Pojďme si však rozebrat rozdíly v navigaci v rámci mobilu v držáku a v rámci Android Auto. Předně – když propojíte telefon s Android Auto kompatibilním systémem, automaticky začne využívat všechny systémy auta například GPS modul, který má dobrý výhled na oblohu, místo mobilu v držáku, který je utopen v autě. Nebo může lépe ovládat spolupráci s jinými zdroji zvuku, což si představte tak, že když vám hraje rádio nebo přehrávač MP3 souborů, dojde před oznámením hlasových instrukcí navigace ke ztlumení ostatních zdrojů a instrukce slyšíte čistě a hlasitě.
Další výhodou je třeba přístup k informacím o jízdě, tedy jak rychle jedete například v tunelu, kde není signál GPS pro mobil v držáku. Jestli patříte k těm, kteří systém Android Auto v automobilu máte a nepoužíváte jej, zkuste jej použít. Určitě budete překvapeni, jak snadno jej můžete použít a jak rychle si ně něj zvyknete. Výhodou může být i to, že od verze Androidu 11 by mělo být propojení telefon a Android Auto bezdrátové, ve starších verzích musíte mít podporu od výrobce, což zdaleka není masivně podporovaná funkce.
Jaké jsou nevýhody aplikace Android Auto?
Start aplikace také není bleskový tj. pokud do auta vstoupíte, musíte telefon připojit, odemknout a nastartovat auto. Připojení proběhne do asi 5 sekund. Řeknete si, že je to málo, ale je to opravdu pomalé, protože prostě musíte počkat, až Android Auto naběhne, manipulace s telefonem za jízdy není vhodná, ba i trestná. Je ale pravda, že navigaci používám jen na delší cesty a do neznámých míst a tak není moc obtěžující těch několik sekund počkat. Jen prostě tuhle manipulaci musíte podstoupit po každém nastartování vozidla. Takže jedete na dovolenou, zastavíte na benzínové pumpě a Android Auto se vypne. Po nějaké době se do auta vrátíte, nastartujete a musíte odemknout telefon, nicméně navigování pokračuje až do cíle, není vše nutné zadávat znovu.
Častým mým osobním nešvarem je to, že připojený telefon v autě zapomenu a musím se pro něj vracet. Může za to ten kabel, kterým je telefon připojen a také to, že na „odložený“ telefon není z místa řidiče vidět, protože je utopeno pod palubní deskou. Android Auto by mohlo při vypnutí auta dávat nějaký zvukový signál, podobně, jako když necháte zapnutá světla.
Součástí aplikace je i hlasový asistent, který zatím nemluví česky, předpokládám, že se to změní, ale v tuto chvíli to pro mne není nic, bez čeho bych neuměl žít. Není to také můj případ, ale občas slyším od jiných, že po aktualizaci aplikace Android Auto přestalo propojení fungovat. Já jsem na to nenarazil, s Toyotou se aplikace vždy domluvila.
Spousta navigací je „ořezaná“ a neumožňuje měnit některé parametry svého fungování jinak, než z telefonu. Tento problém si myslím není způsoben na straně vývojářů, spíše limity, které Google nastavil.
Autor původního článku:
Svatopluk Vít