Málo místa na disku!!!

Obecné dotazy nebo názory k distribuci Linux Mint
Umístěním dotazu do vhodně zvoleného fóra níže urychlíte jeho řešení.
Zpráva
Autor
vmjv
Příspěvky: 9
Registrován: 21 pro 2021, 07:56

Málo místa na disku!!!

#1 Příspěvek od vmjv »

Ahoj všem, prosím o radu, instaloval jsem Linux Mint na disk : Swap má 4,9GB a root: 37GB......dnes jsem poprvé trávil čas u PC s Mint.....dvě hodinky jsem bloumal po netu....koukal na videa....a najednou hláška že je málo místa na disku, přesněji jen 99MB volného!!?? Jak to ? instaloval jsem jen aktualizace a několik programů jako Office a internet radio , web prohlížeč a něco jako Commander. To je vše a 37GB je plné?? Jak je to možné? Má Mint někde něco jako prozatímní složky ? že by ukládal zhlédnuté videa ? Kde najdu a odstraním nepotřebné data které zacpali 37GB na disku? Dík za rady jsem začátečník odchovanec pana Windows

Uživatelský avatar
alojz
Příspěvky: 1382
Registrován: 14 pro 2016, 21:04

Re: Málo místa na disku!!!

#2 Příspěvek od alojz »

.disk usage analyzer-baobab...nainstalujes a ukaze ti aj graficky......
https://help.gnome.org/users/baobab/
...je aj v repoz....
Snímka obrazovky 2021-12-21 08-42-22.png
:idea: :idea: :idea:
AMD Ryzen 5
RADEON RX 6400 dual

Uživatelský avatar
Ventero1
Příspěvky: 2755
Registrován: 31 říj 2016, 14:17
Bydliště: Sokolov, Olomouc

Re: Málo místa na disku!!!

#3 Příspěvek od Ventero1 »

Schválně se podívej, kolik má složka /var/log/journal/ - pokud je problém zde, tak
Omezení max. velikost těchto logů nastavíš v souboru

Kód: Vybrat vše

/etc/systemd/journald.conf
Položku "SystemMaxUse" nastavit takto:

Kód: Vybrat vše

SystemMaxUse=200M
- nastaví max velikost žurnálu na 200MB - můžeš dát dle zvážení více.
A uložit.
Pak vyčistit journal takto:

Kód: Vybrat vše

sudo journalctl --vacuum-size=200M
- smaže záznamy nad limit 200MB
popř.

Kód: Vybrat vše

journalctl --vacuum-time=Xd