Výkon grafiky - ATI Radeon 2600

Problémy a zkušenosti s hardwarem, perifériemi a jejich ovladači
Zamčeno
Zpráva
Autor
Nejedlej
Příspěvky: 2
Registrován: 12 srp 2014, 11:40

Výkon grafiky - ATI Radeon 2600

#1 Příspěvek od Nejedlej »

Ahoj,
jsem u Linuxu nováček a mám trochu problém s grafickou kartou - konkrétně ATI Radeon HD 2600 XT. Pochopil jsem, že ATI karty pod 5000 už nemají podporu a vyzkoušel jsem několik návodů jak ovladače i přesto nainstalovat. Všechny moje pokusy ale skončily špatně. OS mám Mint 17.
Takže mám dvě otázky:

Když naťukám do Terminalu první postup tohoto návodu, budu moct nainstalovat nejnovější oficiální ovladač?

Popřípadě, dá se nějak zlepšit výkon karty s tím předinstalovaným ovladačem?
Díky!

Uživatelský avatar
Allconius
Příspěvky: 820
Registrován: 06 čer 2013, 18:42
Bydliště: Brno

Re: Výkon grafiky - ATI Radeon 2600

#2 Příspěvek od Allconius »

Ahoj,

1. mělo by to fungovat, ale musíš mít verzi xorg 1.12 a nižší, to zjistíš tak, že napíšeš do terminálu "inxi -Gx" a tam to pak uvidíš, mělo by to vypadat takto:

michal@michal-virtual-machine ~ $ inxi -Gx
Graphics: Card: VMware SVGA II Adapter bus-ID: 00:0f.0
X.Org: 1.15.1 drivers: vmware (unloaded: fbdev,vesa) Resolution: 1280x768@59.9hz
GLX Renderer: Gallium 0.4 on SVGA3D; build GLX Version: 2.1 Mesa 10.1.3 Direct Rendering: Yes

2. Se svobodným ovladačem lze zvýšit výkon grafiky použitým jádrem linuxu, tzn. že pro nejnovější grafiky je lepší mít nejnovější jádro, ale naopak starší grafiky mohou lépe běhat na starším jádře
LinuxMint 19 MATE (64bit) # MSI Z77A-G43, i3-3220 CPU @ 3.30GHz, NVIDIA GeForce GT 730, KHX1600C9D3P1K2/32G, WD20EFRX, Kernel: 4.15.0-43-generic x86_64

Uživatelský avatar
Longin
Příspěvky: 8
Registrován: 17 kvě 2014, 12:34

Re: Výkon grafiky - ATI Radeon 2600

#3 Příspěvek od Longin »

Nejedlej píše:Ahoj,