problikává okno nastavení zvuku, obrazu apod.

Problémy s instalací nebo spouštěním systému Linux Mint
Zamčeno
Zpráva
Autor
nikoho

problikává okno nastavení zvuku, obrazu apod.

#1 Příspěvek od nikoho »

zdravím, jsem nováček jak v mintu (mám 16 "petru", cinnamon 32), tak zde na fóru a ačkoliv linux stále v podstatě nepobírám (třebas šíleně dlouhé kódy názvů jednotlivých diskových jednotek mi přijdou úsměvné), tak mě dost štve jedna taková "prkotina", kterou je to zatracené problikávání grafického rámečku s nastavením hlasitosti, ostrosti obrazu nebo vypnutí či zapnutí bluetooth atd. :(
používám FN klávesu a když ji držím "nad rámec" tak se to pak pěkně celé zblázní a problikává mi tam ten šedivej čtvereček o sto šest - což mi samosebou dost vadí..
nevíte jak z toho ven?? chtěl bych, aby se to necyklilo a mint bral v potaz každé zmáčknutí (podržení) jen jako jeden klik..
doufám, že jsem tu grafickou prkotinu popsal srozumitelně :)
díky za reakce
Allconius

Re: problikává okno nastavení zvuku, obrazu apod.

#2 Příspěvek od Allconius »

Ahoj, mě zase přijde úsměvné být omezený písmeny abecedy:-) v linuxu aspoň nemusím řešit jaký mám volný písmena. Název zařízení si změníš jednoduše v programu gparted (Gparted-zařízení-VYBRAT-pravým odpojit-pravým název). Co se týká toho problikávání tak sem zkus hodit printscreen pokud je to možné, nevím jaký rámeček máš na mysli.
LinuxMint 19 MATE (64bit) # MSI Z77A-G43, i3-3220 CPU @ 3.30GHz, NVIDIA GeForce GT 730, KHX1600C9D3P1K2/32G, WD20EFRX, Kernel: 4.15.0-43-generic x86_64
segfault

#3 Příspěvek od segfault »

Dlouhé názvy jednotek má i Windows (GUID) např.:

Kód: Vybrat vše

\\?\Volume{47ba2efc-2db1-11e0-88f8-806e6f6e6963}\
    C:\
Použití UUID zajišťuje identifikaci jednotlivých oddílů, která je v čase neměnná. Pojmenování zařízení v /dev se mění. Další možností, jak identifikovat oddíly jsou labely viz předchozí příspěvek. Ty by měly být také unikátní, ale na rozdíl od UUID si je volí uživatel.